Quarterly Sessions #1. Een sneak peak in de brains van onze Experts. Wat zouden zij doen met de besproken Business Dilemmas?

Quarterly Session Kickoff

Op woensdag 29 september 2021 was de allereerste 'Quarterly Session' met de Quarterly Business Experts. Het was een succesvolle kickoff met lovende reacties vanuit de professionals en veel moois beloofd voor de toekomst. Deze allereerste sessie stond in het teken van kennismaking, introductie en het direct toevoegen van waarde door krachtig van start te gaan.

Expertise

De professionals zijn geselecteerd op hun expertise, denkend aan hetgeen een (solo-)ondernemer nodig heeft tijdens het opzetten én runnen van een eigen bedrijf. Een belangrijke factor is dat zij jarenlange ervaring meebrengen, gericht op hun vakgebied.

De vakgebieden die worden gedekt, zijn: Social Media & Online Content, Legal, Body & Mind, Finance en Sales & Storytelling.

Klik hier om de Experts te ontmoeten

Dilemmas

Tijdens de voorstelronde zijn aan de experts ieder twee dilemma's voorgelegd. De professionals geven hier vanuit hun expertise antwoord op.

Nieuwsgierig? Lees snel verder.


  • Social Media & Online Content - Liever een onduidelijke boodschap met perfect plaatje of onduidelijk plaatje met een pakkende boodschap?

Antwoord Duygu: De boodschap. Dat zie je nu ook op Instagram, niet elke feed is perfect. Als de boodschap klopt dan haal je er sneller iets uit. Het hoeft niet allemaal super gestyled te zijn dankzij een prachtige fotoshoot. Het gaat erom dat het authentiek is en dat de boodschap aankomt.


  • Legal - Liever een opdracht waar je een risico loopt om (gedeeltelijk) aansprakelijk gesteld te worden of helemaal geen deal?

Antwoord Martin: Alles brengt risico met zich mee en als je geen deal hebt dan heb je geen business, terwijl als je risico's neemt dan kan je ze inperken.


  • Body & Mind - Liever je gezondheid opofferen voor snel en groot succes of gezondheid voorop stellen en minder snel groeien?

Antwoord Mirjam: Ik wil zeggen het tweede, maar dit is een moeilijke keuze om te maken. Dat merk ik zelf in mijn eigen werk ook, zelfs als expert op het gebied. De drang om succesvol te zijn is zo sterk dat je jezelf heel goed moet disciplineren om je gezondheid op #1 te blijven zetten. Maar uiteindelijk is het zo dat als het succes komt en je bent dan uitgeput, hoe ga je dan verder? Dit is echt een dilemma dat je iedere dag opnieuw moet oplossen, dat gaat nooit stoppen.


  • Finance - Liever een lager financieel doel of je financiële doel niet behalen?

Antwoord Robert-Jan: Hoog inzetten en niet behalen. Als je niet ambitieus bent in hetgeen dat je wilt gaan bereiken dan weet je zeker dat je het niet gaat bereiken. Dus je kunt beter hoog inzetten.


  • Sales & Storytelling - Liever een goede deal met een verkeerd geselecteerde partner of een slechte deal met een goed aansluitende partner

Antwoord Erik: Voorkom altijd een slechte partner, want dat kan potentieel voor een slechte naam en reputatie zorgen. Daarnaast is het niet leuk om daarmee samen te werken. Je moet in een vroeg stadium al denken aan die eventuele scheiding. Met een goede partner kan je een slechte deal altijd herstellen.


Dus, wat hebben we geleerd?

  • Focus meer op de boodschap dan op het plaatje in online content;

  • Neem risico’s en beperk ze waar mogelijk;

  • Motiveer jezelf om dagelijks hard te werken terwijl je ook je gezondheid op #1 houdt;

  • Wees ambitieus en zet hoge (financiële) doelen;

  • Investeer vanaf het begin in het vinden van goede partners.

Met grote dank aan de geweldige Business Experts en de inzichten in hun ervaring en expertise. Al deze informatie zal veel solo-ondernemers zeker gaan helpen.

Nieuwsgierig naar meer?

Schrijf je hieronder in voor onze ‘Business Boosters’ emails en mis deze waardevolle informatie niet.



Vorige
Vorige

Het jaar afsluiten en opstarten - waar je als ondernemer allemaal aan moet denken.

Volgende
Volgende

Wie is Gabriella?