Algemene voorwaarden.

Algemene voorwaarden Quarterly Support, versie 7 augustus 2021

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten door Quarterly Support. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de Ondernemer of van derden uitdrukkelijk uit. Quarterly Support is gerechtigd deze algemene voorwaarden ten alle tijde te wijzigen of aan te vullen zonder dit expliciet te informeren richting Ondernemer.

1. Definities

Quarterly Support: Quarterly, gevestigd te Amsterdam onder KvK nr. 68008074 en vertegenwoordigd door G.M. te Boekhorst;

Ondernemer: Degene met wie Quarterly Support een overeenkomst is aangegaan voor het verlenen van de Diensten die niet handelt in de hoedanigheid van een consument;

Partijen: Quarterly Support en Ondernemer tezamen;

Diensten: De diensten die Quarterly Support levert aan Ondernemers zoals afgesproken in de Overeenkomst;

Overeenkomst: De overeenkomst tussen Quarterly Support en Ondernemer die ziet op de invulling van de Diensten.

2. Diensten

  1. De Diensten zien op het ondersteunen van Ondernemers in de uitoefening van hun onderneming. De diensten kunnen in verschillende vormen worden aangeboden en de inhoud hiervan is afhankelijk van hetgeen Partijen hebben afgesproken in de Overeenkomst.

  2. Quarterly Support voert de overeenkomst naar haar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit en verbindt zich hier enkel aan door middel van een inspanningsverplichting.

  3. Quarterly Support behoudt zich het recht voor derde partijen in te schakelen die nodig zijn voor het leveren van de Diensten aan Ondernemer.

  4. Ondernemer begrijpt dat zij te allen tijde de Diensten enkel van Quarterly Support afneemt en nimmer de Diensten of andersoortige diensten direct afneemt van de derde partijen die Quarterly Support inschakelt.

  5. Ondernemer begrijpt dat er geen overeenkomst wordt aangegaan tussen Ondernemer en derde partijen die Quarterly Support inschakelt of andere derde partijen.

  6. Ondernemer begrijpt dat de Diensten een weerspiegeling zijn van de inzichten en visie van Quarterly Support en dat de Diensten niet kunnen worden aangemerkt als advies waarvoor Quarterly Support aansprakelijk kan worden gesteld in het geval implementatie van de Diensten door Ondernemer leiden tot schade bij Ondernemer.

3. Uitvoering van de overeenkomst

  1. De uitvoering van de Overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de Ondernemer.

  2. Het is de verantwoordelijkheid van Ondernemer door ondermeer het tijdig aanleveren van de benodigde informatie en documenten zodat Quarterly Support tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de Overeenkomst.

  3. Indien Ondernemer er niet voor heeft gezorgd dat Quarterly Support tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de Ondernemer.

  4. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het volgens Quarterly Support nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen Partijen -na goedkeuring van Quarterly Support- in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

4. Offertes en aanvaarding

  1. Offertes van Quarterly Support zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.

  3. Als Ondernemer een offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt de offerte.

  4. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte behoudt Quarterly Support zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken zonder opgaaf van redenen, zonder dat Ondernemer hieraan enige rechten kan ontlenen.

  5. Mondelinge aanvaarding van de Ondernemer verbindt Quarterly Support slechts, nadat de Ondernemer deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

5. Prijzen

  1. Alle prijzen die Quarterly Support hanteert zijn in EUR, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

  2. Alle prijzen die Quarterly Support hanteert voor haar producten of diensten, op haar website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Quarterly Support te allen tijde wijzigen.

  3. Verhogingen van de kostprijzen van de Diensten of onderdelen daarvan, die Quarterly Support niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

  4. De Ondernemer heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

  5. De prijs voor betrekking tot een dienstverlening wordt door Quarterly Support vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.

  6. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Quarterly Support, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend tarief is overeengekomen.

  7. Indien partijen voor een dienstverlening door Quarterly Support een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

  8. Quarterly Support is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

  9. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Quarterly Support Ondernemer tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.

  10. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft Ondernemer het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

  11. Quarterly Support heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

  12. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Quarterly Support prijsaanpassingen meedelen aan de Ondernemer.

  13. Ondernemer heeft het recht om de overeenkomst met Quarterly Support op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

6. Betalingen en betalingstermijn

  1. Ondernemer zal bij aanvaarding van de offerte het totaal overeengekomen bedrag binnen 7 dagen na aanvaarding voldoen aan Quarterly Support door middel van overmaking naar het in de offerte vermelde bankrekeningnummer.

  2. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Ondernemer het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Quarterly Support de Ondernemer een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

  3. Quarterly Support behoudt zich het recht voor om levering van de Diensten afhankelijk te stellen van betaling zoals dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

  4. Ondernemer doet afstand van zijn recht om een schuld aan Quarterly Support te verrekenen met een vordering op Quarterly Support.

7. Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de Ondernemer niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Quarterly Support gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de Ondernemer in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de Ondernemer in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Quarterly Support.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de Ondernemer niet tijdig betaalt, mag Quarterly Support haar verplichtingen opschorten totdat de Ondernemer aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Ondernemer, zijn de vorderingen van Quarterly Support op de Ondernemer onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de Ondernemer zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Quarterly Support, dan is hij of zij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Quarterly Support te betalen.

8. Opschortingsrecht

Ondernemer doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

9. Informatieverstrekking door Ondernemer

  1. Ondernemer stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Quarterly Support.

  2. De Ondernemer staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Indien en voor zover de Ondernemer dit verzoekt, retourneert Quarterly Support de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de Ondernemer niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Quarterly Support redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Ondernemer.

  5. Ondernemer bevestigt dat zij haar onderneming uitvoert op een wijze die niet in strijd is met enige wettelijke bepalingen

10. Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

  1. De Overeenkomst wordt aangegaan in de vorm van een traject voor de duur zoals omschreven in de overeenkomst.

  2. Na afloop van de termijn genoemd in lid 1 van dit artikel loopt de Overeenkomst stilzwijgend af, tenzij de Ondernemer de overeenkomst verlengt met een aanvullende dienst of traject. Tussentijds kan de overeenkomst niet zomaar worden opgezegd, enkel met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.

  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk­zaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over­schrijding van deze termijn moet de Ondernemer Quarterly Support schriftelijk in gebreke stellen.

11. Opzeggen overeenkomst dienst voor bepaalde tijd

  1. Ondernemer kan een overeenkomst betreffende een dienst die voor bepaalde tijd is aangegaan niet eerder dan het overeengekomen termijn opzeggen.

  2. Na afloop van de looptijd kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden door de Ondernemer met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.

  3. Indien de overeenkomst betreffende een dienst voor minder dan 1 (één) maand is aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

12. Intellectueel eigendom

  1. Quarterly Support behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. Ondernemer mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Quarterly Support (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

13. Geheimhouding

  1. Ondernemer houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van Quarterly Support ontvangt geheim.

  2. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

  3. die al openbaar was voordat de Ondernemer deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Ondernemer

  4. die door de Ondernemer openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

14. Boetebeding

  1. Indien Ondernemer het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan is Ondernemer voor elke overtreding ten behoeve van Quarterly Support een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd ten bedrage van € 5.000

  2. Ondernemer is Quarterly Support een bedrag van 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

  3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

  4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Quarterly Support waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

15. Klachten

  1. De Ondernemer dient de door Quarterly Support geleverde Dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt de Dienst niet aan hetgeen Ondernemer redelijkerwijs van de Overeenkomst mocht verwachten, dan dient de Ondernemer Quarterly Support daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

  3. Ondernemer geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Quarterly Support in staat is hierop adequaat te reageren.

  4. Ondernemer dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een Overeenkomst tussen Partijen.

  5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Quarterly Support gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

16. Ingebrekestelling

  1. De Ondernemer dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Quarterly Support.

  2. Het is de verantwoordelijkheid van de Ondernemer dat een ingebrekestelling Quarterly Support ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

17. Hoofdelijke aansprakelijkheid Ondernemer

Als Quarterly Support een overeenkomst aangaat met meerdere Ondernemers, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Quarterly Support verschuldigd zijn.

18. Aansprakelijkheid Quarterly Support

  1. Quarterly Support is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de Ondernemer lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Indien Quarterly Support aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  3. Quarterly Support is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  4. Indien Quarterly Support aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

19. Vervaltermijn

Elk recht van de Ondernemer op schadevergoeding van Quarterly Support vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

20. Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Quarterly Support in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de Ondernemer niet aan Quarterly Support kan worden toegerekend in een van de wil van Quarterly Support onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de Ondernemer geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van Quarterly Support kan worden verlangd.

  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Quarterly Support 1 of meer verplichtingen naar de Ondernemer niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Quarterly Support er weer aan kan voldoen.

  4. Quarterly Support is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

21. Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het volgens Quarterly Support nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen Partijen -na goedkeuring van Quarterly Support- in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

22. Overgang van rechten

Rechten uit een Overeenkomst kunnen door de Ondernemer niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Quarterly Support.

23. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Quarterly Support bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

24. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Quarterly Support is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.